01 października 2016

ZŁO w kusym ubranku

W internetach jest wszystko. Niby to wiemy, a jednak ciągle można wpaść na coś, co naprawdę mocno zaskakuje. Ja wpadłam na Przewodnik dla rodzin chrześcijańskich po świecie filmu. Nie wiem, jakim cudem tam trafiłam i ... mnie trafiło. 

Stronka z recenzjami filmów - dobre mają gwiazdki, złe mają czaszki. Jeden z moich ulubionych filmów, Vabank, zarobił dwie czachy. Za ciepły stosunek do świata kryminalistów i przekroczenie uprawnień. Albowiem zemsta należy do Pana, a nie do Henryka Kwinty. 
Coś mnie uszczypnęło w mózg. To się dzieje naprawdę? Pogodna komedia jest wrogiem warości chrześcijańskich za rozprzestrzenianie "fałszywych doktyryn"? Obejrzałam ten film wiele razy. Nigdzie żadnej doktyryny nie widziałam i to mnie nawet cieszyło, bo ja się od doktryn trzymam z daleka. Każda wydaje mi się podejrzana.

Harry Potter jest wyraźnie niebezpieczny albo dwuznaczny - jedna czacha. Dexter - trzy czachy. Ha! Skoro seryjny morderca załuguje tylko na trzy czachy, to kto zasłużył na ostateczne potępienie? Musical Chicago! Ten zgarnął cztery czachy, zło ostateczne, dziewiąty krąg piekła. Za obsceniczne tańce, morderstwo i brak morału. To już nawet Tajemnica Brokeback Mountain zgarnęła tylko jedną czachę, a tam przecież dwaj faceci współżyją ze sobą! I to bez ślubu! Pod namiotem! Wśród owiec! Widocznie taniec w kolorowych fatałaszkach jest znacznie gorszy w oczach recenzentów. 

Zatem pamiętajcie, jeśli w oczach tychże chrześcijan, chcecie uchodzić za przyzwoitych ludzi, to jeśli trafi się wam numerek pod namiotem, trudno, jeśli sobie poczarujecie - no cóż, i to można odpuścić, jednakże wystrzegajcie się śpiewania w kusych ubrankach!

4 komentarze:

  1. Fanatyzm to rzecz straszna - oślepia, ogłupia, odwrażliwia. Jestem chrześcijaninem i pusty śmiech mnie ogarnia, jak widzę takie rankingi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilu chrześcijan, tyle twarzy chrześcijaństwa. Ta twarz to dość upiorna i bezmyślna gęba.

      Usuń
  2. Znasz li ten dow-cip (a żeby było pikantniej) o tym jak chłop trafił do szpitala z drzazga w dłoni?

    Na plocie ktoś kreda napisał Du.a a ten pogłaskał.

    Nie wiem czy chodzilo o tak zwanego dupandrzeja, ale...

    Wyposzczonym wszystko się z seksem kojarzy. W pewnym kraju kobietom nie wolno prowadzić auta, bo przecież ten drążek od zmiany biegów...

    A tak naprawdę to - Moody obniża prognozy PKB, obsługa długu kosztuje coraz więcej, opodatkowanie marketów spalilo na panewce.. .a trzeba zmierzyc sie z brakiem na pincet plus dla lumpenproletariatu...

    On jeszcze jakiś czas będzie kupował bajeczki o innych szatanach czynnych i winietuska, ale w końcu przestanie.

    Moim zdaniem eskalacja pewnych spraw ma po pierwsze zapewnić igrzyska i odwrócić uwagę od realnych problemów a poza tym to linia obrony - przy kolejnych sankcjach UE pislam kupi bajki o spiskach masonów i wrogów ludu łatwiej. O to im chodzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że architekci naszej obecnej rzeczywistości mówiąc delikatnie mają w dupach doktryny i wartości. Poznałam ich niewielu, ale wiem, że nie oszczędzają sobie żadnych "niemiłych Panu" rozrywek. Ludzie, którzy na mieście rżną się niczym piły w tartaku, pouczają innych o świętości małżeństwa, wstrzemięźliwości i temu podobne. Jest też duża grupa ludzi, którzy wierzą w cnoty. Są tacy, którzy wierzą, że nie ma innych ludzi, oprócz nich - a jeśli są inni, trzeba ich nienawidzieć, zniszczyć, wyrzucić poza nawias społeczeństwa. Różne mamy przypadki. 38 milionów przypadków. Część z nich woli się zastanawiać, czy Harry Potter jest niemoralny, bo myślenie o PKB jest za trudne. Bankructwo marketów zauważą, gdy im sklep pod nosem zamkną.

      Usuń